wie goed doet, goed ontmoet

Volgens de wet van de aantrekkingskracht creëer je je eigen succes door de manier waarop je denkt, voelt en doet. Denk positief en er vinden positieve gebeurtenissen plaats, denk negatief en er vinden negatieve gebeurtenissen plaats. Ik heb moeite met deze wet. Het is niet zo dat ik niet geloof in de relatie tussen een positieve inzet en succes. Waar ik moeite mee heb is de prijs die anderen hier soms voor moeten betalen. Laten we als voorbeeld de Amerikaanse evangelist Kenneth Copeland nemen. Een man die met zijn overtuiging en charisma 760 miljoen dollar heeft verdiend door mensen valse hoop te geven. Hij verkoopt de wet van de aantrekkingskracht via de drie g’s geloof, geld en genezing. De wet pakt positief uit voor hem maar negatief voor de mensen die hij geld uit de zak heeft geklopt en die niet fysiek zijn genezen. Ik geloof in een andere wet ‘Wie goed doet, goed ontmoet.’ Wanneer je jezelf oprecht en zonder begeerte inzet voor anderen heeft dat een positief effect voor jezelf en voor de ander.

Zie ook:
een keuze met gevolgen
gepersonaliseerde informatie

Dit was de achtste van elf geselecteerde columns in de categorie overtuigen.

  1. betekenis overtuigen
  2. televisiepredikers 2.0
  3. religieuze scammers en kwakzalvers
  4. de geschiedenis herhaalt zich
  5. storytelling
  6. lone wolves
  7. overtuigingskracht
  8. wie goed doet, goed ontmoet
  9. de waarheid in pacht hebben
  10. intuïtie
  11. charisma